Garść kulinarnych inspiracji, serwowanych z uśmiechem i doprawionych sporą dawką pozytywnej energii

Omlet z serem (wege)

Omlet z serem (wege)

Prosty przepis jak zrobić omlet. Pomysł na śniadanie – przepis bez mięsa dla wegetarian i nie tylko. Omlet z dodatkiem sera, pomidorków koktajlowych i cebuli. Pysznie i szybko.

  • 2 porcje
  • Czas przygotowania: 5 min
  • Czas smażenia: 10 min
  • Stopień trudności: Łatwe

Składniki

– 3 jajka

– 2 małe szalotka

– 50 g twardego sera (Cheddar, Gruyère lub inny)

– 6 pomidorków koktajlowych

– łyżka masła + łyżka oliwy z oliwek

– sól, pieprz

Sposób Przygotowania

  • Oliwę i masło rozgrzewamy na patelni.
  • Szalotkę kroimy w piórka, pomidorki przekrawamy na pół, a ser ścieramy na tarce. 
  • Szalotki wrzucamy na patelnie i smażymy 1-2 min, dodajemy pomidorki i trzymamy na patelni kolejne 2-3 min.
  • Jajka ubijamy z serem, solą i pieprzem. Wlewamy na patelnię z pozostałymi składnikami.
  • Całość smażymy na małym ogniu pod przykryciem ok. 5-7 min (do zabrązowienia się spodu i podpieczenia góry onletu).
Sposób podania

Omlet możemy podać posypany świeżą bazylią i z dodatkiem chleba. Dobrym dodatkiem będzie sałatka z pomidorami, surową cebulą i bazylią. 

Takie śniadanie najlepiej smakuje w towarzystwie najbliższych 🙂 

Spodobał Ci się ten przepis? Udostępnij znajomym!

Masz pytania do przepisu lub chcesz pokazać jak wyszło Twoje danie?  Dodaj komentarz na dole strony

Podobne przepisy

Omlet po wiejsku z mięsem

Przepis na omlet po wiejsku - połączenie wędzonej wędliny i warzyw. Danie, które przygotowywała dla mnie babcia - budził mnie zapach smażącego się omletu. Pożywne śniadanie na zimowe dni lub kiedy potrzebujecie więcej energii.

Omlet wege

Omlet wege przygotowany z 4 składników - jajka, kapusta chińska, cebula i papryka. Szybki pomysł na pożywne, zdrowe śniadanie.



Leave a Reply

Your email address will not be published.